Miljöpartiet

Miljöpartiet verkar vara partiet som passar mig bäst. De tycker att Sverige ska satsa på kollektivtrafik för att skapa fler jobb och sen att vi ska satsa på vind -och vattenkraft coh förnybar energi för att Sverige ska bli ett mer miljövänligt land. De tror på jämlikhet, på att män ska kunna stanna hemma med barn och att kvinnor ska få lika mycket i lön som män. De tror på att alla ska ha samma rättigheter, oberoende på vilket kön, hudfärg eller sexuell läggning man har. De tycker att man, om man har ett annat modersmål än svenska, ska få modersmålsundervisning. De tycker att det är bra för både individen och samhället om folk som invandrat till Sverige tar vara på tidigare kunskaper och utbildning. Det tycker jag är väldigt bra åsikter och det passar in på vad jag tycker.

 

Källa: mp.se


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag håller med, det är bra åsikter. Alla partierna vill ju skapa fler jobb och pratar om miljön. Miljöpartiet gör ju det mest. Utifrån vad jag har sett så ser Miljöpartiet miljön som sin första prioritet medan de andra partierna ser jobben som deras första prioritet.

Jag tycker att vi först måste ta tag i jobben eftersom det är ett väldigt närliggande problem, sedan är miljön viktig också. Det bästa är att koppla ihop de båda och skapa flera jobb genom att hjälpa milkön med t.ex. ny teknik och mer kollektivtrafik mm.

2010-09-08 @ 11:28:46
URL: http://valetvad.blogg.se/
Postat av: Louise

Kajsa, det verkar vara precis det de tycker, att man kan skapa jobb och samtidigt värna om miljön genom att fördubbla kollektivtrafiken.

2010-09-09 @ 09:02:00
Postat av: Felicia

Jag håller verkligen med! För om vi inte tar hand om miljöproblemet snart kommer det inte bli så roligt för våra barn eller barnbarn, ska dom få skit bara för vi inte tog tag i problemet? Usch, jag håller verkligen med dig. :)



/ Felicia

2010-09-09 @ 19:21:37
URL: http://feliciabacklundskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0